top of page
תמונת הסופר/תיוסי איינהורן

מה? שוב העובש חזר!

עודכן: 13 באוק׳ 2020


עוד לא הסתיים החורף וכבר מופיעים לנו במקומות שונים כתמי עובש ורטיבות.

בעיקרון כתמי עובש מגיעים לאחר כתמי רטיבות או לחות גבוהה במיוחד במקומות לא מאווררים.

לפי ויקיפדיה עובש מוגדר כשם כללי לפטריות המכסות משטחים שונים, העובש במבנים מתפתח באזורים רטובים או בעלי לחות גבוהה וללא חדירה מספיקה של שמש ואוורור.

גילוי מוקדם של מקומות שבהם יש סבירות גדולה להתפתחות עובש הוא בשימוש בחושים הטבעיים שלנו, מקומות סגורים ולא מאווררים יגררו אחריהם ריחות טחב רטיבות על הקירות והרצפה שינוי צבע, התנפחויות והתפוררות בקירות וריצוף הינו חשד ראשוני להופעת רטיבות ויש לבדוק את הסיבות לכך.

התייעצות עם יועץ אחזקה יכולה לחסוך הרבה כסף וכן למנוע הישנות המקרים.

סיבה אפשרית לרטיבות היא נזילה מצנרת או נזילה עקב איטום לא תקין של גגות וקירות, וסיבה נוספת היא אזורים לחים במבנה שלא מאווררים כמו מקלחות, אמבטיות ולפעמים גם מטבחים.

במקרה של נזילה מצנרת או עקב איטום לא תקין יש לבדוק תחילה את מקור הנזילה ולתקנה כמה שיותר מהר ולדאוג ליבוש מהיר ומלא של הרטיבות.

אם ישנם אזורים לחים יש לאוורר אותם היטב עד להתייבשות מלאה של הרטיבות.

ברטיבות שהתפשטה לממדים גדולים ולאחר הצפות יש להיעזר בחברות ייעודיות לשם יבוש הרטיבות על הקירות, הציוד או מתחת לריצוף מכול סוג שהוא כדי למזער את הנזקים.

לאחר הייבוש יש להמתין זמן מה כדי לוודא שלא מופיעים סימני עובש וניתן להתחיל בתהליך השיקום.

במידה ומופיעים סימני עובש יש לנקות אותם לאחר הייבוש ולטפל בחומרים מונעי עובש, להמתין זמן מה ולראות שהעובש לא חוזר במידה והעובש חוזר יש לבדוק שהאזור מאוורר מספיק ושלא נשארו שאריות רטיבות ולחזור על הטיפול בעזרת חומרים מונעי עובש.

לאחר שתיקנו את הטעון תיקון ייבשנו את הרטיבות וטיפלנו בעובש ניתן לפנות לשיקום, צריך להעריך את מידת הנזק ולערוך רשימה מדויקת של מה שרוצים לשקם, לפעמים צריך רק תיקוני טיח קטנים וצביעה ולפעמים ישנם עבודות רחבות יותר, בכול עבודת צבע צריך להשתמש בצבעים עם קוטלי עובש כדי למנוע התפתחות חדשה של עובש עד כמה שניתן בעבודות נרחבות יותר רצוי להשתמש בחברות שמתעסקות בשיקום לאחר נזקים.

אשמח לייעץ בנושא להתאים את המערכת למבנה וכן לייעץ בכול הנוגע לתחזוקת מערכות המים במבנה ולתחזוקה כוללת של המבנה.

הכותב הינו יועץ לתחזוקת בתים ומבנים, בעל כ-40 שנות ניסיון בניהול ואחזקה, והנדסאי חשמל בהכשרתו.

למאמרים נוספים בנושא תחזוקת מבנים באתר האינטרנט של יוסי אינהורן: www.einhoren.com

137 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page